Els Relleus

Relleu 1 - Nevà Fornells per l’Emperadora i Pedra Picada (2)

Tram de 9,84km amb 861m+ amb dos checkpoints intermitjos al cim de la Emperadora i al cim del Pedra Picada.

Sortida del poble de Nevà, pista amunt des de la Pl. dels Països Catalans direcció a els plans de Nevà, primer tram de pista, al arribar al dipòsit d’aigües s’agafa un corriol a mà esquerra just abans, marcat amb groc fins arribar a una pista, que al creuar-le es converteix en un recorregut per el mig dels prats fins el cim de l’Emperadora.

D’allà seguir la carena fins el següent cim, a Pedra Picada, i continuem per dins del bosc fent zic-zac entre arbres fins el coll de les Fontetes de Castellar, on es fa un gir brusc a la dreta per agafar un altre corriol i baixar per ell fins els Plans de Nevà on tornem a girar a la esquerra per un GR que ens acabarà portant fins a Fornells de la Muntanya, on arribarem a la carretera que haurem de creuar i entrar al poble.

(Font d’aigua al mateix poble).

LSDN sense fons (PNG).png

Teams Edition

​

Relleu 2 - Fornells Toses per el bosc (1)

Tram de 3,76km amb 269m+ amb un checkpoint intermig per el recorregut.

Es surt de Fornells, es creua de nou la carretera i es torna per el mateix corriol GR que s’havia baixat amb anterioritat, per en un desviament d’aquest on hi ha un cartell que posa Toses, s’agafa aquella direcció, d’allà seguim pujant fins trobar el checkpoint del recorregut, i a partir d’allà, baixa i pujar per corriols seguint les marques del GR fins a Toses, on just sortir del bosc ja visualitzarem el control.

(Hi ha una font d’aigua a escasos metres.)

​

Relleu 3 - Toses Alabaus per La Moixera i la Creueta (3)

Tram de 10,72km amb 798m+ amb tres checkpoint intermitjos, el primer pujant a la carena al sortir del bosc, el segon al cim de la creueta, i un tercer al mig dels alabaus, just baixar al torrent del Pla dels Alabaus.

Desfem camí en el primer moment, fins tornar a trobar el desviament a la dreta on pujarem amunt, seguint per un corriol tancat, que s’acaba obrint i continuant per una pista un troç, desprès aquesta te una bifuració, on afagarem el trencall de la dreta i seguirem pujant seguint les marques del GR, arribarem a un prat i el creuarem entrant al bosc, on haurem de pujar per el GR dins el corriol fins a dalt a la carena, on abans de sortir del bosc trobarem el primer checkpoint.

​

Ara s’haurà de seguir la carena per dalt fins arribar a la Creueta, on trobarem el segon checkpoint, i desprès ens haurem de llençar cap avall per dirigir-nos als Alabaus passant per el torrent del Pla, punt on ens hem de fixar be en el track perquè en mig del torrent trobarem el checkpoint, abans de enfilar-lo i anar a els prats on creuarem el pla d'anyella fins a el parking de l’estació d'esquí de la Molina a els Alabaus, on trobarem el control, creuant la carretera.

​

Relleu 4 - Alabaus Toses per el Cap del Ginebrar (2)

Tram de 6,06km amb 156m+ i la resta baixada 573m- amb un checkpoint intermitg en el Cim del Cap de Ginebrar i el segon al mig de la baixada. (alerta un tram de carretera de uns 50 metres on hi circulen cotxes, en el últim km de baixada abans d’arribar a toses).

​

Sortim dels Alabaus i tot recte cap amunt direcció al punt més alt dels prats, el Cap del Ginebrar on trobarem el primer checkpoint, per proseguir resseguint la carena de baixada fins trobar un gir brusc a l’esquerra marcat amb el GR on l’agafarem per baixar per un corriol arribant al desviament de la collada, on abans de arribar a la carretera girarem a la dreta seguint el corriol direcció toses, trobant a la meitat el segon checkpoint.

Al arribar al últim kilómetre tornarem a arribar a la carretera, pero aquest cop haurem de anar per el costat d’ella 50 metres, molta precaució aquí, després d’això ens incorporarem a un camí a la dreta que utilitzarem per passar per sota la de un túnel que hi ha per creuar per sota la carretera i agafar un corriol que ens portarà fins a Toses, on trobarem el segon control.

Relleu 5 - Toses a Dòrria per la Creu de Meians (2)

Tram de 10,53km amb 652m+ fins la creu de Meians i desprès baixada per pista fins a Dòrria, on trobarem un checkpoint a la creu i un altre a un tram intermig de pista. (alerta un tram de carretera que creuarem amb trànsit de cotxes a la pujada a la Creu).

Enfilarem carrer amunt a Toses, on girarem en el primer carrer a la esquerra, i seguirem aquell carrer (Prat de Mitges) fins el final, i quan s’acaba comença un corriol fresat, seguint el torrent de Mitges. Desprès d’un troç de torrent, girarem cap amunt a la nostra dreta pujant per camins de vaques i resseguint un tallafoc a posterior per pujar a la banderola i seguir més amunt fins arribar a la collada de Toses.

En aquest punt la creuarem i seguirem una mica per la pista que trobem, pujant un tram, i girant a la esquerra, per proseguir per prats i tallafocs fins a arribar a una pista que ens encara cap a la Creu de Meians, seguint camins de pastura. Allà trobarem el primer checkpoint.

Allà agafarem un corriol GR en groc poc fresat que queda a mà dreta de la creu, i primer anirem mantenint la altura, pero rapid baixarem i agafarem una pista que ens farà anar directe a Dòrria, trobant en el trajecte un checkpoint. A Dòrria serà dirigir-nos al centre on trobarem la font del poble i el checkpoint allà mateix.

Relleu 6 - Dòrria a Refugi Corral Blanc per Pic de Dòrria i Gorrablanc. (2)

Tram de 10,94km amb 1023m+ amb dos checkpoints intermitjos, primer al Cim del Gorrablanc i al Pic de Dòrria.

​

Enfilem camí amunt dins del poble de Dòrria, i al arribar a la pista d’abans la creuarem dirigint-nos per el mig del prat on poc a poc anirem trobant marques del GR que ens portarà a creuar una altre pista i desprès entrar a un corriol, que per dins del bosc ens farà pujar amunt i amunt fins el refugi de Dòrria. Després d’aquest un xic més amunt i arribarem a una pista que creua horitzontal a 2000m, nosaltres seguirem amunt, per camins gens fresats direcció a la carena on ens dirigirem al primer cim, el Gorrablanc, amb el primer checkpoint, i desprès seguirem fins els segon, a el Pic de Dòrria.

Aqui creuarem per les esplanades de la part de dalt, buscant el camí del pas dels Lladres, que reseguirem de baixada durant força estona, arribant a baix a una pista de sorra, que empalma amb una d’asfalt, que baixarem un km fins arribar al refugi del Corral Blanc on hi haurà el control.

Relleu 7 - Corral Blanc a Planoles per GR11 (2)

Tram de només baixada 3,43km amb 681m- amb dos checkpoint intermitjos per el mig del recorregut del GR11. (alerta que hi han varis creuaments amb la carretera del collet de les barraques i la N152 just abans d’arribar a planoles, on hi ha habitual trànsit de vehicles).

Baixada per el GR11 des de el Refugi, sortint direcció les barbacoes del refugi, i des de allà ja agafant el GR, i creuant la carretera del collet de les barraques en varies ocasions, (vigileu amb el possible transit).

Per el trajecte trobarem un parell de checkpoints, abans de arribar al camping de Planoles, allà creuarem i agafarem la carretera de baixada fins a la primera corva on seguirem recte, i agafarem un camí que en escasos metres es converteix en corriol i passa per darrere una casa. Allò ens portarà a un altre pista enporlanada que ens durà a el creuament amb la collada ja abans d’agafar unes esclala que ens farà entrar a Planoles, dirigint-nos a la plaça del poble on trobarem el control.

Relleu 8 - Planoles Nevà per Costa Pubilla i la Tossal de Meians (2)

Tram de 6,06km amb 156m+ i la resta baixada 573m- amb un checkpoint intermitg en el Cim del Cap de Ginebrar. (alerta un tram de carretera de uns 50 metres on hi circulen cotxes, en el últim km de baixada abans d’arribar a toses).

​

Sortirem de la plaça on trobem el control, creuant planoles direcció l’estació, per passar per el pas subterrani de les vies, reseguir la carretera passant l’alberg de Planoles, i agafar el desviament pavimentant a la esquerra de desprès, per baixar al camp de futbol i agafar el corriol que fa creuar el riu.

Allà escasos metres reseguint el riu, i a la que poguem girar a la esquerra, cap amunt falta gent, creuar un prat pròxim al Alberg dels Maristes, i d’allà amunt i amunt per el camí del vertical de la Bataga el Bac fins a coll roig, perseguint les marques del PR. Allà seguirem un troç el filat de les vaques, i al arribar al bunquer de la font negra, girarem a la esquerra seguint les marques grogues fins el coll de coma armada, on girarem a la dreta per arribar al Costa Pubilla.

Seguirem la carena fins el següent cim, i d’allà cap avall per els plans de Nevà, on ens dirigirem a la pista que veiem al fons, i deprès del dipòsit d'aigües, ja només quedarà baixar per la pista fins arribar a la plaça del poble de Nevà, final de trajecte.